Friday, August 26, 2011

Haiwan Untuk Disayangi, Bukan Dianayai.

Assalammualaikum..

Sihat kawan2? ok memandangkan entry hanya dah tinggal 2, jadi aku akan aktifkan jejari jejari aku untuk menaip untuk menambah entry2 aku yang dah dideleted. ok, straight to the topic, PETS... sapa ada bela pets? apa yg hampa bela tu? jangan cakap ulaqqq nohh, gelimaattt ceq. hehe. macam aku ada bela sekoq kucing kampung. nama dia MILO.

Sebab apa nama MILO?
ok. mula-mula tu mak aku bagi nama oren sebab bulu dia kaler oren.. pastu tu aku rasa macam bosan ja OREN, kalau kucing tu kaler putih bagi nama PUTIH, kalau ada tompok bagi nama TOMPOK. macam tak setail ja aku rasa. mesti nanti sama dengan orang. lepastu aku tengok bulu dia nih macam kaler "MILO O" ja dan terus aku panggil dia MILO. mula pada hari tu kami trus panggil dia MILO ("___")

Curik mana MILO nih?
milo nih sebenaqnya mangsa banjir, tahun 2010 kan kedah ada banjir terok dan milo nih hanyut dalam longkang. adik bongsu aku selamatkan dia, dan bawak balik rumah. kami ada jugak tanya orang-orang taman kalau milo tu bertuan, tapi memang xdapat jumpa sapa tuan milo. dan kami sekeluarga decide nak bela milo.

Macammana aku boleh sayang MILO?
ok, aku sebenaqnya xminat, xsuka kucing. geli arhh.. tapi kan dengan milo nih jadi jatuh hati la plak sebab dia xmembuang merata, dia cute, perangai xannoying dan buleh diterima pakai.

Sapa MILO dalam hati?
tudiaaa, xbuleh belah betoi soalan.. haha. macamnih bagi aku milo nih dah macam adik bongsuuuuu aku dah. sayang sangat kat dia,macam sayang adik-adik aku jugak. ("________")

Sapa-sapa yang ada pets tu tulis la entry pasai pets anda tu.. nak jugak taw okeyh?


*dok buat muka samsenggg bulehhh -.-

Thanks for reading.
Cikya & MILO

5 comments:

  1. k i alredi fall in lovr woth ur CAT!!!..minat kte same laa..:)

    ReplyDelete
  2. keh3...comel milo 2...
    geram jew tengok...
    sy dulu ada bela kucing gak..
    nama belanga...
    tapi dah meningal sakit tua..
    huk3..

    ~moga ini baik insyaAllah~

    ReplyDelete
  3. I have cat,mostly the generation cat...same family...

    ReplyDelete
  4. Comelnya kucing dengan insan dalam gambar tu. Hihi :)

    ReplyDelete
  5. hey buddiesss.. thax. kalau ada pets, buat la entry. cikya nak baca, buh pic sekali eh :)

    ReplyDelete